Ova monografija bliže analizira tipološke karakteristike školskih zgrada u Srbiji, kao i konkretne mogućnosti njihovog energetskog unapređenja. Popisom koji je obuhvatio značajan uzorak školskih zgrada, kreiranjem baze podataka i potonjom analizom formirana je tipologija na osnovu ustanovljene matrice kojom su definisana četiri karakteristična perioda izgradnje, odnosno, tri tipične veličine školskih zgrada. Prikupljeni podaci omogućili su detaljnu analizu građevinskog fonda školskih zgrada u Srbiji u odnosu na relevantne parametre definisane anketnim upitnikom, na osnovu čega su ustanovljeni karakteristični tipovi i odabrani reprezentni modeli realnih objekata nad kojima su ispitivane mogućnosti i dometi predviđenih setova unapređenja. Mnoštvo prikupljenih setova podataka je u knjizi pažljivo analizirano i pregledno prikazano, tako da čitalac može lako da stekne sliku o kvalitetu postojećih školskih zgrada, te da razume karakter predloženih mera unapređenja i postignute uštede na nivou pojedinačnih oblasti delovanja, kao i njihovog međusobnog kombinovanja. Posebno bi trebalo istaći da je način na koji je iskazan obim postignutih ušteda usklađen sa aktuelnom praksom izražavanja potrošene energije, uključujući i pitanje emisije ugljen dioksida.
Izvod iz recenzije prof. Dr Ane Radivojevic