Knjiga posvećena tipologiji zgrada predškolskih ustanova analizira tipološke karakteristike zgrada predškolskih ustanova u Srbiji, kao i konkretne mogućnosti njihovog energetskog unapređenja. Usled ograničenih informacija do kojih se došlo prilikom popisivanja i analize podataka o predškolskim ustanovama, pažnja u knjizi usmerena samo na samostalne objekte koji su bili u državnom vlasništvu. Analizirani uzorak objekata predškolskih ustanova omogućio je da se formira tipologija ustanovljavanjem matrice kojom su definisana četiri karakteristična perioda izgradnje, odnosno, tri tipične veličine školskih zgrada. Autori zapažaju specifičnost ove grupe objekata koja po svom sadržaju pripada sistemu obrazovanja, ali je istovremeno reč i o objektima iz grupe onih namenjenih zdravstvu i socijalnoj zaštiti. Posledično, zgrade predškolskih ustanova podležu strožim zahtevima u pogledu toplotnog komfora, a u dosadašnjem periodu su češće bile podvrgnute intervencijama koje su rezultovale njihovim parcijalnim energetskim unapređenjem.
Izvod iz recenzije prof. Dr Ane Radivojevic